Вітаємо в Децибел любителі автозвуку. Всі ми любимо якість, але що ж воно таке? На нашу думку якість — це те, що відчувається у кожній деталі. Це впевненість у тому, що кожен елемент створений із розумінням вашого комфорту й потреб. Вона починається з правильного підходу до розробки, продовжується в точності виконання та завершується моментом, коли ви вперше відчуваєте результат.
У світі автозвуку якість — це не просто гарне звучання. Це баланс між технічними характеристиками, довговічністю, дизайном і практичністю. Саме ці принципи лежать в основі шведської акустики DLS, зокрема її популярної моделі RC 6.2Q.
Сьогодні в нас на огляді акустика, яка не потребує зайвих слів. Це продукт шведської якості, який поєднує в собі сучасні технології, стильний дизайн і чудове звучання.
Ми розглянемо всі ключові переваги цього комплекту, детально поговоримо про його технічні характеристики та з'ясуємо, чому цей комплект вважається чудовим варіантом в своєму ціновому діапазоні Поїхали!
І поки ми не перейшли до головного – підпишись, та постав вподобайку, це допомже і іншим любителям автозвуку дізнатись про це відео!
Давайте зазирнемо в середину 2000 років, вже тоді до покупки була доступна серія акустики DLS reference, вона налічувала багато цікавих моделей одною з яких була DLS Reference R6A Limited Edition до комплекту яких входив мідбас із дифузором з пресованого паперу, великим феритовим магнітом та класичним підвісом, а також в комплекті був твіттер DLS ultimate Ur1 на 26 мм із шовковим куполом та неодимовивм магнітом.
Це було дуже вдале та популярне поєднананя 2х компонентів, акустика швидко завоювала популярність серед ентузіастів автозвуку через свої характеристики та інженерні рішення що в результаті радували любителів якісного звучання. І саме ця акустика фактично являється батьком нашого сьогоднішнього комплекту
Починається знаймоство з акустикою звісно із її упаковки. Велика чорна лаконічна упаковка, тут все дійсно по Шведськи – без зайвих деталей. Всередині все ще простіше маємо 4 окремі картонні пакування, в кожному свій елемент акустики тут точно не заплутаєтесь. В комплектації маємо шовковий купольний твіттер із додатковими чашками та монтажними планками, в наступній коробці пара довлі масивних кросоверів з якими ми ще розберемось, а також 2 найбільші та найважливіші коробки із мідбасами. Всередині знаходяться захисні сітки і самі мідбаси, з яких ми і почнемо.
Мідбас
Мідбас — це серце компонентної акустики, яке відповідає за передачу глибоких і насичених низьких частот, створюючи основу для всієї музичної сцени. У комплекті DLS RC 6.2Q цей елемент виконаний із особливою увагою.
Наш 16 см динамік доволі нетиповий представник свого класу, який виділяється завдяки вдало реалізованим інженерним рішенням які нерідко можна зустріти в акустиці
Здавалось би доволі простий та аскетичний вигляд ховає дещо цікаве, і говорю я про Дифузор
А що ж тут цікавого? Дифузор виготовлений із чорного анодованого алюмінію, який відомий своєю жорсткістю й легкістю. Завдяки цьому мідбас може ефективно передавати низькі й середні частоти без зайвих спотворень. В той час як чорне анодоване покриття не лише додає естетики, а й захищає його від корозії та механічних пошкоджень
Таки дифузор має ряд певних переваг серед яких
Наступним не менш важливим є підвіс, і він тут також не звичайний, а хвильовий. Різниця між хвильовим підвісом і не хвильовим в динаміках стосується форми та функціональності, він утримує і направляє рух дифузора динаміка
Це може збити з пантелику адже часто такі підвіси використовують в гучній акустиці, і цьому є певні пояснення
Хвильовий підвіс дозволяє уникнути додаткових спотворень, оскільки ділянки підвісу працюють одночасно та синхронно, що мінімізує втрати звуку при великих амплітудах
Не хвильовий підвіс не має такої ж рівномірної підтримки по всій траєкторії, що може призвести до змін у характеристиках звуку або додаткових резонансів
Враховучи вже відомі нам змінні у вигляді дифузору і підвісу можна зрозуміти що динамік має хорошу заявку на дійсно непогану потужність, адже саме для її контролю були використані такі інженерні рішення, і це підтверджує ще декілька деталей зокрема
Що ж виділяє цей мідбас поміж інших?
Резонансна частота 51,8 що одразу дає надію на хорошу мідбасову частину, а добротність 0,52 він ідеально підійде для використання у дверних картах авто з гарною обробкою або невеликих об'ємах. Звучання буде збалансованим із приємною атакою на нижніх частотах та точною серединою. Маса рухомої системи 18.35 грам, а чутливість навіть трошки вища за заявку 86.42 дБ
На графіку можна бачити хороший підйом від 50 Гц до 80 Гц, що свідчить про наявність добре вираженого мідбасу. Піки в області 80–100 Гц вказують на хорошу атаку низьких, що додає "м'ясистість" звучанню, від 160 до 3000 Гц графік рівномірний це дасть деталізацію середнього діапазону, викид в районі від 4 до 8 декому може здатися неприємним, особливо якщо ви не фанат СПЛю, скоріше за все розробники були тіє ж думки, кросовер усуває цей нюанс.
У порівнянні з попереднім графіком без кросовера, тут чітко видно згладжений викид після 4 кГц, що допомагає усунути резонансні піки та забезпечити плавний перехід до твітерів. Завдяки цьому в системі не буде небажаної жорсткості або надмірного акценту на верхніх середніх частотах.
Наступний не менш важливий елемент комплекту це звісно твітер. В комплекті представлені DLS RC28
Купол твітера
Купол твітера виконаний із шовку, який забезпечує високу чутливість і точність у відтворенні високих частот. Він дає чудову звукову передачу та мінімальне спотворення при великих потужностях. Це дозволяє твітерам точно передавати високі частоти навіть при високих рівнях гучності.
Магнітна система:
Твітер оснащений неодимовим магнітом, який забезпечує необхідний контроль над рухом купола і допомагає зберігати стабільність звучання.
Корпус:
Розбірний корпус виготовлений з міцного пластику із інтегрованим фірмовим захистом купола, який не тільки захищає його від пошкоджень, а й сприяє зменшенню небажаних резонансів
DLS RC28 має 50 вт RMS, 93 dB чутливості та заявлений діапазон від 1500 до 25 000 Гц
Щоб бути впевненим у належній роботі акустики, до комплекту входить кросовер для розподілу частотного діапазону, виглядає дуже стримано і лаконічно і водночас дуже привабливо. Напівпрозорий корпус із матовою фронтальною частиною, що на перший погляд нагадав нам касету, приховує за собою фільтр LPF із крутизною спаду 6 дБ на частоті 4500 Гц для мідбасу та HPF на аналогічній частоті, але із крутизною спаду у 12 дБ
Також маємо зміну рівня гучності твіттера LOW або +2.5 дБ
В Зборі ви отримаєте 100 Вт номінальної потужності, в діапазоні 50 – 25 000 Гц і для таких характеристик ми б рекомендували використовувати підсилювач, чудовим варіантом може бути 4х канальник AB класу DLS Reference CCi44, він має 85 Вт на канал в 4 Ом що зможуть наділити акустику якісним сигналом, якщо ж хочеться ще якісніше і ще потужніше на допомогу прийде DLS Signature S4, в обох випадках акустика відчуватиме себе комфортно та не буде обділена потужністю
На представлених графіках показана амплітудно-частотна характеристика твітера у двох режимах: без кросовера та з кросовером
Твітер грає доволі низько, але нам стільки і непотрібно, адже в тому діапазоні маємо мідбас. Майже «рівну поличку» маємо від 3 до 16 кГц
Відчутний спад починається від 20 кГц, що свідчить про хорошу деталізацію високих частот, динамік передає достатньо деталей
З кросовером ВЧ не забирається так низько, що зменшує ризик спотворення та ушкодження від низькочастотних сигналів та має більш рівну характеристику, в діапазоні 8-20 тис Гц все стає ще більш виразним, але якщо і цього вам недостатньо можна додати ще, використавши налаштування кросовера у +2,5 дБ
Судячи з графіку комплекту в зборі виникає запитання на деякий спад в районі 3-4 кГц. В цілому нічого трагічного нема, нагадую що замір проводиться в великому приміщенні, а в салоні будь якого авто в цьому графіку будуть суттєві зміни, тому дуже важливо не плутати це з АЧХ яке буде у вас в авто. По графіках чітко видно що такий спад – робота кросоверу, тобто якщо їх купити під поканалку і вас ВСЕЖ ТАКИ сильно бентежить цей провал, то мідбас можна різати трохи вище (він це може легко) а твітер може нижче. Але чи буде так краще? питання риторичне, адже при прослуховуванні через рідний крос грають вони дуже збалансовано та чітко, відчуття що є десь якість "провали" немає і близько. Враховуючи мої емоції від звуку думаю такий задум розробника був не просто так
DLS Reference RC 6.2Q — це висококласний двокомпонентний комплект акустики, який поєднує в собі якісні матеріали, продуману конструкцію та фірмовий шведський звук. Після встановлення цієї системи сміливо можна розраховувати на деталізоване, збалансоване звучання з хорошою сценою та відчутними низькими частотами
Звучання та загальні враження
Комплект RC 6.2Q здатний порадувати слухача широким частотним діапазоном та приємним тональним балансом. Акустику можна охарактеризувати як:
DLS RC 6.2Q подарує чисте звучання вокалу, правильну атаку басу та ненав'язливі, делікатні верхні частоти, без різких або «сипучих» високих.
Жанри, в яких DLS RC 6.2Q розкриває себе найкраще
Акустика менш ефективна для жанрів із надзвичайно високими вимогами до потужності та екстремального басу, але при правильному налаштуванні вона звучатиме чудово
До основних переваг DLS RC 6.2Q також можна віднести
Високу якість збірки та матеріалів:
А отже ми отримаємо збалансоване звучання без різких частотних піків, надійну роботу навіть при високій потужності, гнучкість у налаштуванні завдяки комплектації якісним кросовером та хорошу сумісність із штатними магнітолами та підсилювачами середнього рівня
Можливі недоліки комплекту
Висновок
DLS RC 6.2Q – це чудовий вибір для тих, хто цінує деталізацію, натуральність звучання та комфортне прослуховування музики у своєму автомобілі. Комплект особливо сподобається шанувальникам якісного аудіо з акцентом на точність передачі музичного матеріалу, глибину сцени та збалансованість тонального спектру
Як вам акустика? Чи доводилось чути такий комплект в живу? Якщо ні, то чекаємо в наших магазинах на прослуховування.