Багато з Вас часто запитують як підключити та налаштувати підсилювач. Здавалось би, звичайна для нас річ, але ми розуміємо що є ті хто тільки нещодавно почав цікавитись автомобільним звуком і це відео як раз для таких новачків. Поїхали!
Живлення
Почнемо з найважливішого - живлення підсилювача. Але ним дуже часто нехтують, із-за чого потім проблеми з самим підсилювачем. Тут є простий принцип - для того щоб підсилювач міг нормально віддати ту потужність яку він може, йому треба самому забезпечити необхідну кількість енергії від АКБ. Але дуже часто буває що беруть мало того що занадто тонкий кабель, так ще й алюмінієвий, в такому випадку ваш підсилювач сидить на ДУЖЕ суворій дієті з «хлібу й води» і як раз в таких випадках часто з нього потребують віддати максимум потужності, в підсумку підсилювач не витримує таких умов та виходить з ладу. Тепер ви знаєте що силову проводку треба брати відповідно до потужності підсилювача, тоді ваш апарат пропрацює довго та щасливо! Стосовно самого підключення, тут все дуже просто плюсову лінію тягнемо від плюсової клеми акумулятора до клеми B+, вони можуть бути позначені по іншому на підсилювачах різних виробників, але зазвичай щось подібне, ви зрозумієте. Задавалося б простіше нема куди, але тут є ДУЖЕ важливий нюанс, стосовно безпеки. ОБОВ’ЯЗКОВО на плюсовому кабелі не далі ніж 40 см від клеми АКБ встановлюємо запобіжник, безпека попереду усього! Є дуже розповсюджена помилка – це підбор номіналу запобіжника по потужності підсилювача. Так вот, запобіжник НЕ ДЛЯ ЗАХИСТУ ВАШОГО ПІДСИЛЮВАЧА, а ДЛЯ ЗАХИСТУ КАБЕЛЮ ВІД ЗАЙМАННЯ у випадку якщо на ньому зависока потужність ніж він здатен пропустити (Це може бути коли коротке замикання або якщо ви не почули що я казав про підбор кабелю). Тобто по факту запобіжник захищає ваш автомобіль від пожежі, а самому підсилювачі зазвичай є вже свої запобіжники, вони можуть бути всередині для краси як на цьому апараті, або зазвичай вони зовні як тут З цим розібрались. Залишається мінус, на підсилювачі це зазвичай позначено як GND(земля), або щось схоже, читайте інструкцію, по ньому два варіанти:
- перший і кращий - підключити до мінусової клеми АКБ як і плюс тільки без запобіжника.
- другий дешевший і простіший - до кузову авто, для цього треба знайти точку з хорошим контактом. Цей спосіб простіший і дешевший, але є шанс зловити додаткові шуми.
Та як ви вже помітили в нас ще є клема REM – це керування вмиканням підсилювача, для того щоб він вмикався і вимикався одночасно з вашою аудіосистемою. Працює дуже просто, коли на цій клемі Є 12 вольт то підсилювач вмикається, коли нема вимикається. Тому для цього в головним пристроях існує відповідний вихід який «керує» цим процесом, або можна ще підключити його до керування активною антеною, буде працювати так само. Зазвичай це блакитний або біло блакитний кабель, але це не точно. Також існують ще моделі підсилювачів які вмикаються автоматично при наявності музикального сигналу на входах, в них є відповідний перемикач, вмикатись через РЄМ або по сигналу, у другому випадку вам тягнути РЄМ не знадобиться.
Все, ми з вами заживили підсилювач, по такому принципу працюють абсолютно всі підсилювачі! І БУДЬ ЛАСКА, я ВАС ДУЖЕ ПРОШУ, не пхайте ви ті дроти без гільз в ці роз’єми, використовуйте нормальні накінечники, це по-перше і виглядає приємніше і по-друге позбавить вас неприємних сюрпризів в майбутньому. П.С. ну і по-третє соромно буде коли до нас на студію приїжджаєте.
Сигнальні входи
Тепер нам треба подати сигнал на підсилювач. Це можно зробити декількома способами:
1. Перший, самий розповсюджений та класичний – через низько рівневі входи. Ви їх ще називаєте тюльпани, банани або можна просто RCA. Тут все дуже просто, з’єднуємо з відповідними виходами головного пристрою. Якщо підсилювач чотирьох канальний то додаєм ще один такий двохканальний кабель, або берем чьотирьохканальний, якщо підсилювач 6 канальний то вам потрібно скільки? Правильно - 6 каналів RCA, і так далі.
2. Другий – через високорівневий вхід підсилювача. Теж дуже розповсюджений та дуже часто використовується при підключенні до штатної системи, так як в штатних головних пристроях не буває низькорівневих виходів RCA. Тому, фактично ми беремо вже підсилений (високорівневий) з дротів які йдуть на штатні динаміки. Головне не потрапити на випадок коли в штатному ГП пристрої задіяний фільтр HPF до цих динаміків, в такому випадку ми не зможемо підключити сабвуфер, т.к. як сигнал буде з «обрізаними» нижніми частотами, які нам так потрібні на сабвуфері. В таких випадках або покластися на вдачу або мати необхідне обладнання щоб перевірити що там за сигнал іде на ті динаміки.
3. Третій спосіб самий рідкісний але він має найвищу якість сигналу, цифрову. Це оптичний кабель, такий вхід є далеко не у всіх моделях підсилювачів, але все ж таки буває все частіше. Ви скажете, та його і в автомобілях нема такого виходу, але це не так, в багатьох сучасних преміальних автомобілях на штатний підсилювач іде оптичний кабель, там то ми його і можемо перехопити через спеціальний перехідник.
Акустичні виходи
Якщо ви дивились це відео для того щоб підключити активний сабвуфер то я вас вітаю! Ви вже знаєте все необхідне, акустичні виходи вашого підсилювача вже підключені до динаміка. Можете переходити до налаштування. До речі, якщо ви хочете щоб ми відзняли відео про базові налаштування підсилювача українською, напишіть за це коментарі, нам ДУЖЕ важливо отримувати від вас зворотній зв’язок в коментарях. Ну а якщо ви власник окремого підсилювача в системі, яких я думаю тут більшість, то вам залишилось підключити динаміки до підсилювача. У випадку якщо це сабвуферний підсилювач то тут все дуже просто плюс та мінус тягнете до динаміка. Бувають підсилювачі в яких на сабвуферному виході два плюси та два мінуси. Насправді вони просто подвоєні для зручності, це не означає що в вас двохканальний підсилювач. Якщо в вас все ж таки двохканальний підсилювач, але ви хочете підключити до нього сабвуфер переконайтеся що сабвуфер має опір не менше ніж 4 Ома, двохканальники в 99% випадків не працюють мостом з меншим опіром. Після цього можете сміливо підключати ваш саб мостом, зазвичай для цього береться крайні плюс з одного каналу, а мінус з іншого , але краще все ж таки подивіться в інструкції, бувають виключення. Якщо ваш саб двохкатушечний, ні в якому разі не підключайте одну катушку до одного каналу іншу до іншого, це в більшості випадків призведе до виходу з ладу вашого сабвуферу.
Щодо підключення акустики то тут є два варіанти, поканальне підключення – це коли до кожного каналу підключається по одному випромінювачу. Або підключення через кросовер кількох динаміків, але це вже зовсім інша історія на окреме відео…
Звісно це не всі схеми підключення акустики або сабвуферів до підсилювача, але самі найрозповсюдженіші.