Всім привіт з вами Децибел і сьогодні поговоримо про акустику, а точніше порівняємо коаксіальні та компонентні динаміки. Розберемо їх конструкцію, складові і звичайно переваги та недоліки кожного типу акустики. Якщо ви не знали відмінності, або не знаєте що обрати і розглядаєте різні варіанти – це відео саме для вас.
Коаксіальна акустика
Коаксіальна акустика - являє собою динаміки, конструкція яких об'єднує у собі кілька елементів з різними частотними діапазонами. Виглядає це ось так – всі компоненти розташовуються на одному динаміку. Коаксіальна акустика буває 2х смугова – це коли мідбас поєднується із твіттером, а також бувають і трьохсмугові, коли в конструкцію додається середньочастотник, в більшості випадків саме овали мають по три смуги. Що ж стосується розміру то тут нам доступна вся палітра від маленьких 8-10 сантиметрових і до великих овалів 7х10 дюймів
Такі динаміки охоплюють весь діапазон від мідбасового до високочастотного і частіше за все фільтрація в них здійснюються простими конденсаторами, але існують і більш потужні та технологічні моделі в яких застосовуються кросовер – про нього трошки пізніше.
Що ж відноситься до переваг такої акустики?
Перше – це звичайно відносна простота встановлення, так як всі компоненти – один динамік, ви просто демонтуєте вашу штатну акустику, вкручуєте нові динаміки і все, ваша система вже готова для прослуховування – але це дає і певні мінуси і пов’язані вони із особливостями високочастотних динаміків, адже твітер має достатньо вузький кут випромінювання і потребує правильного встановлення. Саме через ці особливості твітер і встановлюються на рівні голови слухача, але якщо конкретно то на рівні вух і розвертаються якомога точніше на слухача, у такому разі ви отримуєте якісний і детальний звук.
В 99 відсотків випадків динаміки знаходяться в дверях, або ще далі у кік-панелях та багатьох інших місцях авто – тому направити твіттер на слухача не уявляється можливим.
Не може все бути добре з усіх боків, якщо б коаксіальна акустика була таким ідеальним рішенням – компонента акустика просто не була б потрібна, але і при таких недоліках коаксіальна акустика здатна покращити якість звуку у вашому авто.
Ще одним плюсом стане ціна – більшість коаксіальної акустики дешевше за своїх компонентних братів, тож якщо ваш бюджет обмежений – точно зверніть увагу на коаксіальні моделі, це доволі популярна ланка акустики і в нашому магазині ви точно знайдете багато різних варіантів в абсолютно різноманітних розмірах та цінах.
Компонентна акустика
Компонентна акустика - тут все трохи складніше, але не критично. Сама назва вже допомагає розібратись, компонента – тому що складається із окремих динаміків.
Компонетні динаміки також бувають 2 та 3 смугові. В 2х смуговий комплект входить мідбас, твіттер та кросовер, в 3х компонентих ще додається окремий середньочастотник
Потрібно відзначити що в комплекті динаміки між собою збалансовані, якщо ж ви хочете купувати ці речі окремо, то доведеться враховувати їх діапазони частот і підбирати певний кросовер.
Як я вже говорив динаміки відтворюють різні діапазони частот. Так, наприклад, низькі частоти відтворює сабвуфер, верхній бас та середні частоти відтворює в даному випадку мідбас і високі частоти відтворює твіттер.
Ось ця коробочка якраз і називається кросовер, він служить для того, щоб розділяти та відправляти високі частоти на твіттер та низькі і середні частоти на мідбаси.
Якщо ви не знаєте як правильно його підключати обов'язково читайте інструкцію до вашого динаміка, якщо ж вам ліньки то ось невелика підказка. На кросовері розташовані та підписані термінали – вам же потрібно буде поєднати відповідні до ваших динаміки. Найчастіше вони підписані як Woofer+ - для мідбасу та TW+- для твіттера. Ну і відповідно IN це вхід з вашого джерела сигналу, головний пристрій або підсилювач.
Поговоримо про плюси компонентної акустики – перше, її можна правильно розташувати в автомобілі. Пам'ятайте я раніше говорив про вузьку спрямованість твіттера, тепер у нас з'явиться можливість встановити його в правильному місці - це точно вплине на якість звуку на краще
У мідбаса кут направленності звуку ширший і тому немає проблеми в тому що він знаходиться припустимо у дверях правда для отримання максимальної якості та покращення деталізації середніх частот його у дверях трохи також довертають на слухача, чим дають більш правильну спрямованість і саме для цього якраз використовується подіуми у дверях або і переробляють обшивки.
Розташування динаміків в автомобілі є одним з ключових моментів формування якісного звучання всієї системи
Наступний плюс компонентної акустики полягає в тому, що вона має великий потенціал для налаштування і глибинна можливості налаштувань залежить від способу підключення динаміків.
Найпростіший спосіб використовувати стандартний комплект, в даному випадку покажу на прикладі двох-компонентної системи з кросовером. Як це буде виглядати, допустимо у вас є якийсь підсилювач, від нього ці акустичні дроти потрапляють на кросовер і в свою чергу кросовер вже поділяє звук по частотах, а саме - обрізає верхні частоти для мідбаса та обрізає вже нижні та середні частоти для твітера.
Чим добре таке підключення по перше для роботи чотирьох динаміків достатньо всього двох каналів підсилювача, про економію дротів і годі говорити, також ваші динаміки нормально між собою узгоджені, на кросовері встановлені фільтра які захистять ваші твіттера від згоряння і все це буде збалансовано і буде гідно відтворювати музичний матеріал, також при такому типі підключення не потрібно заморочуватися з зайвими налаштуваннями, є тут тільки один невеликий нюанс.
Динаміки як правило будуть знаходитися в різних місцях від слухача, тобто праві будуть далі, а ліві ближче до водія, і щоб збалансувати акустику вам доведеться або зменшити гучність ліворуч або збільшити її зправа - для цього на кросовері є спеціальний перемикач, але варто обмовитися в бюджетних моделях його може не бути. Також варто відмітити що в преміальних моделях компоненток кроссовер вже не такий «простенький хлопець» та там зустрічаються і регулювання крутизни спаду фільтра і змінна частота зрізу і багато чого іншого. АЛЕ! Все це не порівняти з гнучкістю налаштувань через процесор при поканальному підключенні. Саме про таке підключення ми говорили у відео про налаштування підсилювача.
Це вже тема для окремого роліка. Якщо коротко - на кожен динамік у такому підключенні свій канал звукого сигналу. Тоді відкриваються широкі можливості для детального налаштування кожного динаміка індивідуально, можна повністю управляти фільтрами, тобто не тільки вибирати діапазон для кожного конкретного динаміка, але й управляти крутизною спаду фільтра, динаміків, а також з'являється можливість керування часовими затримками, компенсуючи різницю відстаней від кожного динаміка до слухача. Це нам дає можливість сформувати звукову сцену прямо в автомобілі, а також повне відчуття присутності виконався перед вами як в філармонії.
Висновки
Якщо ви хочете максимально швидко, більш бюджетно і безпроблемно замінити акустику – тут вам допоможуть коаксіальні динаміки.
Більш доступні ціни, компактність, легкість встановлення – це їх сильні сторони.
Але якщо для вас пріоритет отримати більшу якість звуку та хоча б якусь можливість налаштувати звук під себе – обирайте компонентні комплекти. Але пам’ятайте що доведеться трошки більше заплатити та інсталяція буде складнішою ніж з коаксіалами. Варто також зазначити що зараз в більшості сучасних автомобілів з заводу йдуть компонентні динаміки, тому заміна в таких випадках робиться теж доволі швидко та просто.
Сподіваємось вам сподобалось наше відео і тепер ви точно будете менше вагатись при виборі тих чи інших динаміків, головне пам’ятайте – динаміки це інструмент для досягнення звуку який вам подобається саме вам. Підписуйтесь, ставте лайки – обов’язково пишіть коментарі до цього відео, це нас мотивуює на створення нового контенту для вас.