This website requires JavaScript.
Інтернет-магазин Децибел
Безкоштовно зі всіх номерів по Україні
Logo desktop

Децибел розкривають секрети!

Децибел розкривають секрети!

Вітаємо любителів гучного та якісного, з вами Децибел. Сьогодні в нас нова рубрика адже ми постійно отримуємо запитання від наших підписників, і сьогодні дамо відповіді на найпопулярніші

Як підібрати оптимальний розмір динаміків і що важливо знати про монтаж? Чи потрібен підсилювач, якщо хочеться кращого звучання? А ще розберемо, яка перевага пасивного сабвуфера, та чому  3-компонентні системи – це зовсім інший рівень звуку

Розкладаємо все по поличках – без зайвої води, тільки важливі нюанси та реальні поради!


Як вибрати правильний розмір динаміків для автомобіля?

Часте питання, яке хвилює багатьох!

Аби нам з вами було легше орієнтуватись різноманітті акустики, якої зараз просто величезна кількість, існують стандартні розміри вони позначаються в дюймах або сантиметрах, ось найпоширеніші варіанти: 10, 13,16,20 см для круглої акустики або 4х6 5х7 6х9 для овалів. У різних авто передбачені свої штатні посадочні місця, але пам’ятайте завжди є варіанти для апгрейду

Однак важливим є не тільки зовнішній розмір, ще одним вагомим параметром є посадочна глибина і саме на цьому місці починаються танці з бубном! Цей параметр відповідає за те щоб динамік не впирався в обшивку дверей або внутрішні конструкції авто, а там і склопідіймачі і ще багато нюансів! Та як все ж таки розібратись? Звісно в ідеалі це демонтувати динамік який ви збираєтесь замінювати, та все проміряти щоб заміна точно підійшла з першого разу!

Також варто бути уважним до інформації в інтернеті адже вона не завжди відповідає дійсності, різні комплектації авто мають різні розміри акустики, а можливо її вже хтось замінив ? В будь якому разі якщо ви не впевнені у виборі краще звернутись до професіоналів, наш багаторічний досвід налічує не одну тисячу замін акустики а менеджери зможуть підібрати найкращий варіант саме для вашого авто!

Ще варто пам’ятати про можливість апгрейду, якщо ви завжди хочете більшого і динаміки не виняток, існують перехідні кільця для адаптації розмірів, так в деяких варіантах можна переходити на іншій розмір акустики, наприклад вам сподобався комплект 16 см компонентки але в машині встановлені 13 см, в такому разі можна встановити перехідні кільця, власники ланосів просто кайфують від цієї прикормки (це з мему фраза) і за скромні 300 грн в вашому авто вже стоїть більший калібр що дозволить отримати ще більше кайфу

Тож розмір не завжди вирок, тут головне вміння користуватись та креативний підхід

Висновок  доволі простий – орієнтуйтеся на штатні посадочні місця, але не бійтеся модифікацій, якщо не впенені звертайтесь для професіоналів, це заощадить ваш час і кошти


Чи потрібен підсилювач для вашої акустики?

Якщо ви задумалися над цим питанням, значить, вже відчуваєте, що хочеться кращого звуку. Давайте розберемося, коли підсилювач справді необхідний!

Перше про що варто згадати це потужність вбудованого підсилювача в штатний головний пристрій – більшість головних пристроїв видають 12-15 Вт на канал, що недостатньо для розкриття потенціалу динаміків і навіть якщо ви придбаєте кращу акустику, грати вона буде від вбудованого підсилювача. Звісно існує акустика з певним рядом параметрів яка може грати доволі гучно і в таких умовах, зазвичай вона має непогану чутливість і не високу потужність, але якщо досягнути більшої гучності за рахунок чутливості легко, то підвищити не тільки гучність а ще й якість вже не так просто.

Підсилювач не лише додає потужності, а й покращує деталізацію та контроль над акустикою, особливо на високій гучності з цього випливає декілька факторів

Якщо у вас стоїть штатна акустика і в системі немає повноцінного підсилювача - то додавши його навряд вийде отримати бажаний результат, так як самі штатні динаміки не розрахована вже в даному випадку не розкриють потенціал підсилювача. В автозвуці є така аксіома – «система грає так як може грати найслабший компонент». Тому тут має бути баланс.

Також не менш важливим фактором є те, що підсилювачі дозволяють точно налаштувати частотні зрізи, уникати спотворень і захистити динаміки від перевантажень, якщо в 2025 у вас все ще немає процесора або процесорного головного пристрою

Висновок – Якщо вам хочеться чистішого, гучнішого та якіснішого звуку на нових, замінених динаміках – підсилювач стане ідеальним рішенням, він дозволить повністю розкрити потенціал по потужності, а також допоможе вірно все налаштувати.


Пасивний чи активний сабвуфер – що вибрати? Та яка різниця

Це питання часто викликає суперечки у новачків, і сьогодні ми розберемося, у чому переваги пасивного сабвуфера перед активним, та кому він підійде найкраще.

Для розуміння розберемось із визначенням

Активний сабвуфер – це сабвуфер із вбудованим підсилювачем. Він простіший у встановленні та налаштуванні, але зазвичай поступається пасивним у гнучкості підбору, потужності та якості динаміків та підсилювачів.

Пасивний сабвуфер – це саб, який підключається до зовнішнього підсилювача. Він дозволяє обрати потрібну потужність, якість компонентів і тонке налаштування звуку, але ТРОХИ вимагає складнішого монтажу та більшого бюджету.

А тепер фундаментально

Варіативність – пасивний саб дає можливість підібрати всі компоненти окремо, що дозволяє налаштувати систему під свої вимоги та отримати кращу якість звуку. Ви самі вирішуєте, скільки потужності потрібно і який підсилювач та динамік вам ідеально підходить

Адже в активному сабвуфері потужність обмежена вбудованим підсилювачем, тоді як у пасивному ви можете вибрати підсилювач із запасом, що дасть чистіший і глибший бас без перевантажень

2. Якість компонентів – Активні саби зазвичай комплектуються середнього рівня підсилювачами, тоді як у пасивних можна вибрати якісний та потужніший підсилювач

3. Оновлення системи – Пасивний саб дає можливість у майбутньому змінити підсилювач або сам динамік, не змінюючи всю систему. Це особливо актуально для тих, хто поступово апгрейдить автозвук.

4. До плюсів активних сабів можна віднести простоту встановлення, бо вбудований підсилювач значно спрощує монтаж, оскільки не потрібно окремо підбирати для нього місце. І звісно компактність адже багато активних сабів мають компактний корпус, що дозволяє легко розмістити їх навіть у маленьких авто, під сидіннями або в багажнику без зайвих модифікацій

Завзяті любителі автозвуку з ноткою недовіри відносяться до активних сабів, але якщо альтернатива це повна відсутність сабвуфера, то однозначно активний саб краще відтворює низькі частоти ніж овали в поличці або акустика в дверцятах

Висновок – Пасивний сабвуфер – це вибір для тих, хто хоче отримати максимальну якість, гнучкість і потужність. Він потребує більше часу на встановлення, але результат виправдовує всі зусилля! В той час як активний стане чудовим апгрейдом малобюджетної системи


Чи можна встановити автозвук самостійно, чи краще звернутися до професіоналів?

Питання, яке виникає у кожного, хто хоче покращити звук у своєму авто.

У кожного з вибрів є свої плюси і мінуси, тут ми не будемо нічого радити а просто перелічимо сухі факти

Економія грошей – якщо ви маєте досвід роботи з електронікою та автоакустикою, можна зекономити на роботі майстрів.

Цінний досвід – розібравшись у процесі, ви краще розумітимете свою систему та зможете самі вносити зміни в майбутньому, а це непоганий скіл для справжнього фаната автозвуку

До мінусів же можна віднести

Ризик помилок – неправильне підключення або вибір компонентів може призвести виходу обладнання з ладу

Складність роботи – акуратний монтаж, правильне прокладання проводки, шумоізоляція дверей – усе це вимагає часу та навичок, а якщо у вас їх ще нема, то це перекреслить економію грошей, бо вам скоріше за все доведеться щось переробляти кілька разів.

Налаштування – фактор яким частенько нехтують, навіть якщо ви правильно підключите систему вона потребує хоча б базового налаштування щоб всі компоненти служили довго, тут теж без допомоги досвідченого майстра вам не обійтись.

Чому варто звернутися до професіоналів?

Якісний монтаж – спеціалісти мають досвід та інструменти для встановлення без ризиків, особливо це відноситься до здавалося б простого демонтажу частина авто, протяжки дротів та інших прихованих нюансів на які новачок може навіть не звернути уваги

Правильне налаштування – майстри одразу виставлять оптимальні параметри, щоб система працювала ефективно

Гарантія роботи – у разі виникнення проблем ви завжди можете звернутися за виправленням

Висновок – якщо у вас є досвід та бажання навчатися, можна спробувати встановити компоненти самостійно. Але якщо ви хочете отримати 100% якісний результат без зайвих клопотів за максимально короткий термін – краще довіритися професіоналам, ми із радістю допоможемо із будь яким автозвуковими побажаннями, але якщо вирішите робити самостійно – дивіться наші відео, ми завжди намагаємось пояснити все зрозумілою для всіх мовою, наприклад наші відео про встановлення та налаштування підсилювача допомагають новачкам швидше розібратись в цьому питанні, тож вибір тільки за вами


Які переваги мають 3-компонентні акустичні системи?

Для відповіді на це питання потрібно розібратись що таке 3-компонентна акустика?

Ось її складові

ВЧ-динамік (твітер) – відтворює високі частоти (приблизно 2 000–20 000 Гц).

СЧ-динамік (середньочастотник) – відповідає за середній діапазон (500–5 000 Гц).

НЧ-динамік (мідбас) – працює з низькими частотами (50–500 Гц).


Більш точний розподіл частот

На відміну від 2-компонентної системи, де середні та низькі частоти відтворює один динамік (мідбас), у 3-компонентній кожен драйвер відповідає лише за свій діапазон.

А отже ви отримаєте

Кращу деталізацію середніх частот, оскільки середньочастотник не перевантажений басами, а також глибший і чистіший бас, бо мідбасу не потрібно відтворювати середні частоти, як то кажуть рука руку миє


Простий приклад якщо у 2-компонентній системі на мідбас подається широкий спектр (від 50 Гц до 4–5 кГц), то в 3-компонентній він працює лише в діапазоні 50–500 Гц

На нашу думку до найголовнішої переваги можна віднести звукову сцену та баланс

1.    Розташування СЧ-динаміка вище ніж обшивка дверей дозволяє створити кращу "звукову сцену" – голос та інструменти звучать більш реалістично, та знаходяться на «Своєму місці». Звісно при правильному налаштуванні)))))

2.    Легше досягти "ефекту присутності" – коли звук ніби виходить не з динаміків, а заповнює весь простір салону

3.    Чітке розділення на бас, середину і верх дає приємний, об’ємний звук без провалів у частотах

Для чого це робити? У концертах вокал і гітара знаходяться на передньому плані, а бас та ударні – на задньому, а 3-компонентна система дозволяє передати це ж розташування в автомобілі

Також величезним плюсом стане гнучкість у налаштуванні

Кожен динамік можна налаштовувати окремо – змінювати рівень гучності, частоти зрізу, фазу, часові затримки.

Є можливість точного позиціонування динаміків що важливо для правильної побудови сцени

Гнучкість у налаштуваннях це круто, на приклад у 3-компонентній системі можна трохи підняти рівень середніх частот, щоб зробити голосові партії яскравішими, або відкоригувати твітери, щоб високі частоти не були надто різкими

Чи варто обирати 3-компонентну систему?

Якщо ви хочете максимальну якість звуку та правильну звукову сцену – так, однозначно. Якщо готові витратити більше часу та бюджету на налаштування – це ідеальне рішення


Висновок – 3-компонентна акустика дає більш деталізований, чистий і об’ємний звук. Вона складніша у встановленні, але якщо ви хочете реально круте звучання в авто – це однозначно найкращий вибір!

Сьогодні ми розглянули лише деякі із ваших запитань, але з впевненістю скажу, кожен з цих елементів відіграє свою важливу роль у досягненні якісного звуку

Завжди пам'ятайте, що у кожному автомобілі є свої особливості, і вибір акустики, підсилювачів та інших компонентів потрібно робити з урахуванням ваших уподобань і умов



11.03.2025

Новинки

prev-angle-swiper
next-angle-swiper